architecture event storming Przepisujemy moduł w systemie

Event Storming w analizie ASIS - kiedy warto?(odc.2.)

Jak się zabrać do przepisywania modułu ukrytego gdzieś głęboko w systemie, zwłaszcza, gdy wiedza o jego działaniu jest rozproszona? W tym artykule przyjrzę się metodzie EventStorming i przeanalizuję, kiedy warto jej używać do analizy ASIS. Odcinek 2.

Czytaj więcej
14 January 2024
Przepisujemy moduł w systemie odc. 1
architecture event storming Przepisujemy moduł w systemie

Przepisujemy moduł w systemie (odc.1.)

Jak się zabrać do przepisywania modułu ukrytego gdzieś głęboko w systemie, zwłaszcza, gdy wiedza o jego działaniu jest rozproszona? Odcinek 1.

Czytaj więcej
7 January 2024
Pytania, które zadaję klientom na wstępie
business analysis communication conversation patterns customer collaboration

Pytania, które zadaję klientom na wstępie

Zastanawiasz się, jakie pytania zadać klientom na początku współpracy, aby zbudować trwałe i owocne relacje? W tym artykule odkryjesz kluczowe pytania, które pomogą Ci lepiej zrozumieć potrzeby klientów, dostosować ofertę do ich oczekiwań i skutecznie rozpocząć współpracę.

Czytaj więcej
1 October 2023
business analysis conversation patterns

Co to znaczy AS IS?

Zastanawiasz się, co oznacza termin "as is" w kontekście biznesowym i prawnym? W tym artykule wyjaśniamy znaczenie tego pojęcia, jego zastosowanie w umowach oraz na co zwrócić uwagę, gdy spotykasz się z nim w praktyce, aby uniknąć potencjalnych pułapek.

Czytaj więcej
24 September 2023
Jak czytać klientowi w myślach
business analysis communication customer collaboration

Jak czytać klientowi w myślach

Chcesz lepiej zrozumieć potrzeby swoich klientów i przewidywać ich oczekiwania? Odkryj sprawdzone metody czytania między wierszami, które pomogą Ci dostosować ofertę do ukrytych pragnień klientów i zbudować trwałe relacje biznesowe.

Czytaj więcej
17 September 2023
Czyja jest ta potrzeba?
business analysis communication customer collaboration

Czyja jest ta potrzeba?

Zastanawiasz się, czy realizujesz faktyczne potrzeby klienta, czy może narzucasz własne rozwiązania? W tym artykule analizuję, jak prawidłowo identyfikować oczekiwania klientów i skutecznie na nie odpowiadać, aby osiągnąć zakładane cele biznesowe.

Czytaj więcej
10 September 2023
Rozmowa o bulgulatorze
communication customer collaboration

Rozmowa o bulgulatorze

Czy słyszałeś kiedyś o bulgulatorze? :) W tej fascynującej opowieści dowiesz się, jak abstrakcyjne pojęcia i niezrozumiałe terminy mogą wpływać na komunikację w zespole oraz relacje z klientami, a także jak unikać nieporozumień w codziennej pracy.

Czytaj więcej
4 September 2023
Kolego, skocz po fazę...
anti-patterns business analysis communication customer collaboration

Kolego, skocz po fazę...

Aktualnie modne jest takie założenie, iż żeby w trakcie spotkań i rozkmin "uwzględniać głos każdego", gdy "każdy ma swoją perspektywę" oraz "każda perspektywa jest równie wartościowa", a przecież "nie oceniamy, lecz doceniamy" - żeby wymienić tylko niektóre z używanych fraz. Trudno zaprzeczyć wymienionym stwierdzeniom. Spróbuję jednak.

Czytaj więcej
3 March 2023
Więcej niż efektywność
effectiveness

Więcej niż efektywność

Starałem się sumiennie praktykować techniki efektywności i dostosowywać je do kontekstu pracy w IT. Z biegiem czasu dochodziłem jednak do wniosku, że pod tymi technikami kryją jakieś bazowe pierwotne zasady, z powodu których książkowe techniki działają albo nie działają.

Czytaj więcej
19 July 2022
×