Chcesz lepiej zrozumieć potrzeby swoich klientów i przewidywać ich oczekiwania? Odkryj sprawdzone metody czytania między wierszami, które pomogą Ci dostosować ofertę do ukrytych pragnień klientów i zbudować trwałe relacje biznesowe.
Zastanawiasz się, czy realizujesz faktyczne potrzeby klienta, czy może narzucasz własne rozwiązania? W tym artykule analizuję, jak prawidłowo identyfikować oczekiwania klientów i skutecznie na nie odpowiadać, aby osiągnąć zakładane cele biznesowe.
Aktualnie modne jest takie założenie, iż żeby w trakcie spotkań i rozkmin "uwzględniać głos każdego", gdy "każdy ma swoją perspektywę" oraz "każda perspektywa jest równie wartościowa", a przecież "nie oceniamy, lecz doceniamy" - żeby wymienić tylko niektóre z używanych fraz. Trudno zaprzeczyć wymienionym stwierdzeniom. Spróbuję jednak.
Chciałbym bowiem rozstrzygnąć, co w projektach IT jest najważniejsze: szybko, tanio, czy dobrze. Tych zaś, co pragną wszystkiego tego na raz, odsyłam do Pana Kazia - znajomego speca od wykończeń wszelakich. U niego zawsze jest tanio, fachowo i na termin
Pewnego razu moja spółka BNS IT niemal zbankrutowała. Przeczytaj co się na to złożyło i w jaki sposób przez kilka lat wyprowadzaliśmy ją na prostą.
Wpadłeś w projekt, w którym już wszystko jest ustalone: zakres, cena, termin, a może nawet i błędy, które wystąpią. No i co ty analityku masz z tym zrobić? Jaką analizę wykonać? Na jakie decyzje projektowe masz wpływ? Odpowiadam: na żadne.
Post o pierwszym na świecie analityku :)
Analityku! Jeśli właśnie goni cię zwinna transformacja i zupełnie nie wiesz, jak się w niej odnaleźć, to dobrze trafiłeś. Ten artykuł napisałem specjalnie dla ciebie.
Obserwując uważnie komunikację pomiędzy ludźmi, dochodzimy do przekonania, że każdy człowiek posiada w głowie „moduł”, który można by nazwać Buforem bezużytecznych odpowiedzi. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się czym ów bufor jest.